fredag 10. oktober 2014

Gamcheon Culture Village

Denne gangen garanterer jeg at det ikke er noen fjelltur og heller ingen tempel i blogginnlegget mitt. 
Forrige søndag skulle vi være med på Busan Ocean Half Marathon Race, men bare løpe 10km, altså, så derfor syns jeg at vi burde lade opp og ta det med ro på lørdagen. Da ble det en tur til en bydel som heter Gamcheon Culture Village i stedet for fjelltur.
Jeg var selvsagt utstyrt med mitt kamera, og de tre andre med den tolmodigheten som trengs for å ha med meg på tur, eller det er vel rettere å si at Gro og Kjeld ikke visste hva de gikk til, men tolmodige var de i alle fall.
I godt humør og ved godt mot i begynnelsen.
Jeg var forresten ikke den eneste som tok bilder, de andre tok også mange bilder med telefonene sine, men de brukte bare ikke så lang tid som meg ;-)

Gamcheon er en levende bydel, og en blir bedt om å ta hensyn til beboerne ved å holde støynivået på et minimum og ikke ta bilder som kan forstyrre privatlivet.
 Gamcheon er egentlig en tradisjonell koreans bydel, selv om byen er full av kunstverk, galleri, museum, workshops og artshops.
Det er en veldig stor kontrast til den hypermoderne bydelen som vi bor i.




Det som på avstand så ut som fugler..


"Fish in Alleys"





"Sweet Break",  fugler som bærer bagger med kjærlighet og gode nyheter

Her kunne en gå opp på et tak og nyte utsikten.
Jeg ba dem om å stå tett sammen slik at jeg fikk med meg byen bak, men mente jo ikke at de skulle skvise Gro :-)


 Sett ovenfra ser byen helt blå ut,

for takene skal være slik.

Det er ikke alltid at de er helt blå, men desto mer dekorative?

Men fasadene er alt annet enn ensformige.

 Trange bratte smug, 

og kunstverk over alt.


Mange fine fotomuligheter

Her stod folk i kø for å få tatt bilder sittende mellom "Little Prince and Desert Fox". Jeg snek meg bare til å ta et bilde mens stolpen mellom de to stod ledig et øyeblikk.

Kunstverk over alt
Fargerik by!


Kjeld, Gro og Lars poserer i et pastellfarga smug.



mange fine detaljer

Denne koreanske dama poserte smilende for meg foran "Tree of Hope"




Noen steder virka det som de hadde hengt opp ting bare for å vekke oppmerksomhet, eller er det  dekorasjonens skyld?





"Er du snart ferdig nå, Elin?"


Kabelnettet er ikke akkurat moderne



Og så var det på tide å dra hjem, for noen hadde andre ting å ordne på en lørdag. 
Jeg var så begeistra, men egentlig fornøyd med det jeg hadde fått med meg, for her var det så enormt mye å "fordøye". 
Jeg har ikke fått med meg alt, så her skal jeg garantert tilbake igjen, med kamera.


2 kommentarer:

Anonym sa...

så fantastisk fargerik - forstår godt du går bananas med kamera. Og dette er langt fra det jeg så for meg du skulle finne i en storby som busan. Fasinerende !
sistergry

Anonym sa...

Kjempespennende. Tenkte litt på østre bydel i Stavanger når eg såg bildene, men dette kan jo ikke sammenlignes. Mye spennende og mye forskjellig å oppleve i Busan ser eg! Flotte bilder som alltid Elin ! :-)
Sisterkatrin