tirsdag 4. november 2014

Silvergrass i Ulsan

De siste dagene har det blitt kaldere. I går og i dag morges var det bare 6 grader, men sol og fint, så det blei visst 16 grader utover dagen. Friskt og fint høstvær. Søndag for litt over en uke siden, da Lars og jeg var en tur i Ulsan, var det 28 grader på ettermiddagen, så det har forandra seg raskt.

På vei hjem fra jobben i Ulsan hadde Lars flere ganger lagt merke til at det var så mange fotografer som stod på broa over elva og fotograferte silvergrass, og han syns visst at hans fotogale frue også skulle få en mulighet til å knipse det, så han foreslo en kjøretur til Ulsan den søndagen.

Jeg har hatt "silvergrass"foto med på bloggen tidligere, men det var fra en fjelltur, og fotografert midt på dagen i solskinn. 
Alt blir som kjent vakrere i den gyldne timen, så derfor  var vi i Ulsan på ettermiddagen, klar til å "skyte" i solnedgangen.
Sølvgresset stod på sitt fineste akkurat da, men allerede nå, bare en god uke etter, ser jeg at det ikke er like fint, i alle fall ikke her i Busan.


For at dere skal se hvor høyt gresset er, så fikk jeg Lars til å stille seg opp. 
Det var altså ikke et forsøk på portrettfotografering, 

men det er mange som er ute for å ta portrett i sølvgresset.



Jeg var på jakt etter det fantastiske landskapsbildet, og vi gikk opp på broen, 

og jeg prøvde å "skyte" fra flere vinkler, 
men fikk ikke det fantastiske bildet som jeg hadde håpet på.

Jeg fikk liksom ikke den store følelsen av det luftige sølvskinnende gresset fra broa,


men elva er fin



Jeg gikk ned under broa. Da fikk jeg ikke med meg den store åkeren av sølvgress, men syns at jeg fikk noen fine bilder. 

Romantisk?


Her ser en i alle fall hvorfor det kalles sølvgress?
Opp på broa igjen, for nå var sola gått ned, men fremdeles ble jeg ikke fornøyd.


 Da jeg nesten hadde gitt opp og vi var på vei tilbake til bilen, så tok jeg disse to siste bildene, og de var jeg mer fornøyd med. 

Det er ikke alltid det blir slik en har sett for seg. Av og til dukker fotomuligheten opp når en minst venter det, og det var det som skjedde den dagen.
Hvilke bilder likte dere best?

Den helga passa det meg godt å ta det litt med ro, siden jeg skulle være med turgruppa "De glade lerker" og gå en lang og strabasiøs fjelltur mandagen etter.
Neste blogginnlegg vil handle om den turen. 

Ingen kommentarer: